Αρχική > Γνώσεις, Διάφορα, Οικολογία, Περιβάλλον, Υγεία > Η εξάτμιση της αγελάδας.

Η εξάτμιση της αγελάδας.

Δευτέρα, 7, Φεβρουαρίου, 2011 Γράψτε ένα σχόλιο Go to comments


Οι αγελάδες εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες μεθανίου
Οι αγελάδες εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες μεθανίου

Το βοδινό αποδεικνύεται μακράν το πιο ρυπογόνο κρέας



Σικάγο

Όσον αφορά την κλιματική αλλαγή, τα μοσχάρια μπορούν να παρομοιαστούν με θηριώδη, ρυπογόνα τζιπ: Η παραγωγή ενός κιλού βοδινού αντιστοιχεί στην εκπομπή 16 κιλών διοξειδίου του άνθρακα, τέσσερις φορές περισσότερο από το χοιρινό και δέκα φορές πιο πολύ από το κοτόπουλο.
Η παραγωγή βοδινού δεν είναι καθόλου αποδοτική διαδικασία και οι αγελάδες απελευθερώνουν από το πεπτικό τους σύστημα ιδιαίτερα μεγάλες ποσότητες μεθανίου, το οποίο είναι ένα ιδιαίτερα ισχυρό αέριο του θερμοκηπίου, εξηγεί στο AFP ο Νέιθαν Πελετιέ του Πανεπιστημίου Νταλουσί στον Καναδά.
Όλο και περισσότεροι ερευνητές ασχολούνται σήμερα με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της παραγωγής τροφίμων, η οποία είναι ο τρίτος σημαντικότερος παράγοντας στις αμερικανικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου μετά τις μεταφορές και τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας (πχ παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος). Το μέσο νοικοκυριό στις ΗΠΑ εκπέμπει 5 τόνους CO2 το χρόνο από την οδήγηση και 3,5 τόνους από τα τρόφιμα που καταναλώνει.
Στην Ευρώπη, όπου οι άνθρωποι οδηγούν λιγότερο και ζουν σε μικρότερα σπίτια, η επίπτωση της παραγωγής τροφίμων είναι αναλογικά ακόμα μεγαλύτερη.
Η εκτροφή ζώων αντιστοιχεί από μόνη της στο 18% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, και το βοδινό είναι ο κύριος ένοχος.
Αν οι καταναλωτές αντικαθιστούσαν πλήρως το βοδινό με πουλερικά, οι εκπομπές της κτηνοτροφίας θα έπεφταν κατά 70%, τόνισε ο Πελετιέ.
Περισσότερα στοιχεία δίνει ο «υπολογιστής δίαιτας χαμηλού άνθρακα» στο EatLowCarbon.org
Ένα άλλο πρόβλημα, πέρα από τις ιδιότητες των ίδιων των αγελάδων, είναι ότι καταναλώνουμε υπερβολικά πολύ κρέας. «Κάποτε το τρώγαμε μια φορά την εβδομάδα. Τώρα το τρώμε κάθε μέρας» σχολίασε ο Καναδός ερευνητής.
Αν η κατανάλωση κρέατος στις ανεπτυγμένες χώρες μειωνόταν από τα περίπου 90 κιλά το χρόνο στα συνιστώμενα 53 κιλά, οι εκπομπές της κτηνοτροφίας θα περιορίζονταν κατά 44%, εκτίμησε.
Την ίδια άποψη έχει ο Δρ Κρις Ουέμπερ, καθηγητής Πολιτικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής στο Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon της Πενσιλβάνια: «Τα τρόφιμα έχουν ιδιαίτερη σημασία όσον αφορά το αποτύπωμα [άνθρακα] των καταναλωτών επειδή είναι μια καθημερινή επιλογή η οποία, τουλάχιστον στη θεωρία, είναι εύκολο να αλλάξει» είπε.
Newsroom ΔΟΛ - in.gr

  1. Κανένα σχόλιο ακόμα.
  1. No trackbacks yet.

Υποβολή σχολίου

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Αλλαγή )

Connecting to %s