Αρχική > Επιστήμες, Ελλάδα, Υγεία > Πρώτη αιτία θανάτου στην Ελλάδα οι επιπλοκές της αθηροσκήρωσης

Πρώτη αιτία θανάτου στην Ελλάδα οι επιπλοκές της αθηροσκήρωσης

Τρίτη, 8, Μαρτίου, 2011 Γράψτε ένα σχόλιο Go to comments
Οι επιπλοκές της αθηροσκλήρωσης ένοχες για το 50% των θανάτων από όλες της παθήσεις.Πρόκειται για μία πάθηση της οποίας τα αίτια δεν είναι γνωστά αλλά οι επιπλοκές της (έμφραγμα και καρδιαγγειακές παθήσεις) ευθύνονται για το 50% του συνόλου των θανάτων και των αναπηριών από όλες τις παθήσεις. 
Παράγοντες κινδύνου αποτελούν η υπερλιπιδαιμία, η οποία παρατηρείται στο 48-50% των Ελλήνων, η υψηλή αρτηριακή υπέρταση, που σημειώνεται το 20-50% του πληθυσμού της χώρας μας, ο σακχαρώδης διαβήτης από τον οποίο πάσχει περίπου το 24% των Ελλήνων, καθώς και τα υψηλά ποσοστά καπνίσματος, επισήμανε ο καθηγητής καρδιολογίας στο ΑΠΘ Απόστολος Ευθυμιάδης με αφορμή το 7ο Ετήσιο Συνέδριο Αθηροσκλήρωσης, που θα πραγματοποιηθεί από 10-12 Μαρτίου στη Θεσσαλονίκη.

Οι συγκεκριμένοι παράγοντες κινδύνου μπορούν να αντιμετωπιστούν με τα φάρμακα που κυκλοφορούν ωστόσο δεν υπάρχουν αρκετά φάρμακα για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας η οποία αποτελεί έναν άλλον παράγοντα κινδύνου και στη χώρα μας παρατηρείται σε υψηλά ποσοστά, που στη παιδική ηλικία φτάνουν μέχρι και το 38%. Για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας ο κ Ευθυμιάδης συνιστά «λιγότερο φαγητό και περισσότερη άσκηση».
Αν αντιμετωπιστούν οι παράγοντες κινδύνου θα μειωθεί η πιθανότητα να πάθει κανείς έμφραγμα και αν το πάθει να είναι στην ηλικία των 80 ετών και θα είναι ελαφρύτερο, ανέφερε ο κ Ευθυμιάδης.
Σύμφωνα με στοιχεία μελέτης των Πανεπιστημίων του Κέμπριτζ της Μεγάλης Βρετανίας και του Ντένβερ των ΗΠΑ μία ουσία, η εζερτιμίμπη (ezertimibe), εμποδίζει την απορρόφηση της χοληστερίνης που προσλαμβάνεται με τη διατροφή καθώς και εκείνης η οποία παράγεται από το ήπαρ και μειώνει τα ποσοστά της κατά 18-20%. Αν όμως αυτή η ουσία χορηγηθεί σε συνδυασμό με στατίνες η μείωση της χοληστερίνης μπορεί να φτάσει το 50-55%. Η μελέτη αυτή, που θα παρουσιαστεί στο 7ο Ετήσιο Συνέδριο Αθηροσκλήρωσης, έγινε σε ένα δείγμα 9000 νεφροπαθών στους οποίους μετά τη χορήγηση της ουσίας αυτής, εκτός από την μείωση της χοληστερίνης, μειώθηκε και ο καρδιαγγειακός κίνδυνος στο ποσοστό μεγαλύτερο του 30%.
kathimerini
Κατηγορίες:Επιστήμες, Ελλάδα, Υγεία
  1. Κανένα σχόλιο ακόμα.
  1. No trackbacks yet.

Υποβολή σχολίου

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Αλλαγή )

Connecting to %s