Αρχική > Επιστήμες, Υγεία > Βάλτε στη διατροφή σας μωβ φρούτα και λαχανικά

Βάλτε στη διατροφή σας μωβ φρούτα και λαχανικά

Πέμπτη, 17, Μαρτίου, 2011 Γράψτε ένα σχόλιο Go to comments

Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο  ότι η ποιότητα της διατροφής καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μπορεί να γίνει ασπίδα για χιλιάδες ασθένειες.

Μάλιστα, ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ υπό τον καθηγητή Douglas Kell, εκτιμούν ότι τρώγοντας κάποιος μωβ φρούτα, όπως μούρα και καταναλώνοντας πράσινο τσάι, βοηθάει τον οργανισμό του να αποκρούσει ασθένειες, όπως το Αλτσχάιμερ, η σκλήρυνση κατά πλάκας και το Πάρκινσον.

Βάσει της νέας έρευνας, οι ως άνω ασθένειες εμφανίζονται εν μέρει από τον ελεύθερο σίδηρο που προκαλεί την παραγωγή επικίνδυνων τοξινών.

Οι τοξίνες αυτές, ονομάζονται ρίζες υδροξυλίου και δημιουργούν την εμφάνιση διαφόρων εκφυλιστικών ασθενειών σε διαφορετικά μέρη του σώματος, γεγονός που καθιστά ζωτικής σημασίας να συμπεριλαμβάνονται στο διαιτολόγιο μας θρεπτικά συστατικά, τα οποία δεσμεύουν το σίδηρο.

Κράνα, μύρτιλλα, δαμάσκηνα, σταφίδες, βανίλιες, μελιτζάνες, περιέχουνπολυφαινόλες που τους χαρίζουν το μωβ χρώμα τους. Οι πολυφαινόλες λειτουργούν αντιοξειδωτικά και βοηθούν στην καταπολέμηση των βλαβών που προκαλούνται από τον ελεύθερο σίδηρο στα κύτταρα του οργανισμού.

 Όπως υπογραμμίζεται στο ερευνητικό πόρισμα που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Archives of Toxicology, για τη θωράκιση του οργανισμού μας αρκεί η κατανάλωση «δύο μωβ φρούτων ή λαχανικών» καθημερινά.

«Παραδοσιακά σκεφτόμαστε τον σίδηρο ως κάτι καλό για τον οργανισμό μας. Όμως στη λάθος μορφή, δηλαδή ο ελεύθερος σίδηρος, δημιουργεί ελεύθερες ρίζες που είναι τοξικές για το DNA, τα λιπίδια και τις πρωτεΐνες των κυττάρων», υπογραμμίζει ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας, Dr Kell, υπερθεματίζοντας ότι η εν λόγω έρευνα ενδέχεται να οδηγήσει όχι μόνο στην επιβράδυνση ασθενειών όπως το Αλτσχάιμερ, η σκλήρυνση κατά πλάκας και το Πάρκινσον, αλλά και στην ολοκληρωτική θεραπεία τους.

Τα φρούτα και τα λαχανικά, πάντως, ανεξαρτήτου χρώματος,  παρέχουν στον οργανισμό μας μεγάλο εύρος βιταμινών, ανόργανων συστατικών, αντιοξειδωτικών και φυτικών ινών. Τα συστατικά αυτά είναι απαραίτητα για διατηρηθεί ο ανθρώπινος οργανισμός υγιής και δραστήριος. Για το λόγο αυτό, σε καθημερινή βάση, η κατανάλωση των φρούτων και λαχανικών θα πρέπει να ξεπερνάει τις 5 μερίδες.
 
 

Λώρα Σπυροπούλου, δημοσιογράφος    mednutrition.gr

Κατηγορίες:Επιστήμες, Υγεία
  1. Κανένα σχόλιο ακόμα.
  1. No trackbacks yet.

Υποβολή σχολίου

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Αλλαγή )

Connecting to %s