Ο καφές δεν επηρεάζει την πίεση
Στο παρελθόν η υψηλή πίεση ή υπέρταση έχει συνδεθεί με καρδιακά προβλήματα, εγκεφαλικά ακόμη και με την μείωση του προσδόκιμου ζωής, ενώ οι επιστήμονες υποδείκνυαν ως πιθανό πρόβλημα και τον καφέ.
Σύμφωνα με νέα αμερικανική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο The American Journal of Clinical Nutrition και συνδύασε στοιχεία από 6 προηγούμενες έρευνες που αφορούσαν σε 170 χιλιάδες ανθρώπους, δεν φαίνεται να είναι ο καφές το πρόβλημα.
Οι έρευνες ακολούθησαν για 33 χρόνια τους ανθρώπους που έπιναν λιγότερο από 1 καφέ την μέρα μέχρι περισσότερους από 5. Σχεδόν 1 στους 5 εμφάνισε τελικά υψηλή πίεση και δεν υπήρχε διαφορά ανάμεσα σε εκείνους που έπιναν 5 φλιτζάνια καφέ ημερησίως και σε εκείνους που δεν έπιαναν καθόλου.
«Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η συνηθισμένη κατανάλωση καφέ- όχι περισσότερο από 3 φλιτζάνια την μέρα – δεν έχει σχέση με τον αυξημένο κίνδυνο υπέρτασης σε σύγκριση με το 1 φλιτζάνι τη μέρα» είπε ο Liwei Chen, ένας εκ των συγγραφέων της μελέτης από το πανεπιστήμιο της Λουϊζιάνα των ΗΠΑ, αν και διευκρίνισε ότι θα πρέπει να υπάρξουν περισσότερα στοιχεία πριν τα αποτελέσματα γίνουν αδιάσειστα.
