Αρχική > Επιστήμες, Υγεία > Πρέπει ή όχι να περιορίσουμε το αλάτι;

Πρέπει ή όχι να περιορίσουμε το αλάτι;

Πέμπτη, 7, Ιουλίου, 2011 Γράψτε ένα σχόλιο Go to comments

Υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις για το
 αν και πόσο αλάτι πρέπει να τρώμε

Ερωτηματικά για τα οφέλη από τον περιορισμό του αλατιού εγείρει νέα μελέτη
Μια νέα μελέτη δείχνει ότι ο περιορισμός της καθημερινής κατανάλωσης αλατιού δεν έχει τελικά τις ευεργετικές επιπτώσεις στην υγεία που νομίζαμε μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με τη μελέτη, μια μεταανάλυση επτά δημοσιευμένων ερευνών, ο περιορισμός του αλατιού στη διατροφή δεν μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης καρδιακής ανακοπής ή εγκεφαλικού επεισοδίου και δεν αποτρέπει εν γένει τον πρόωρο θάνατο. 

«Υπερτιμημένη» η μείωση του αλατιού

Έχει διαπιστωθεί ότι η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αλατιού στην καθημερινή διατροφή συνδέεται με την αύξηση της αρτηριακής πίεσης η οποία με την σειρά της συνδέεται με την πρόκληση καρδιακών και εγκεφαλικών επεισοδίων. Για αυτό και πολλοί κρατικοί ή ιατρικοί φορείς έχουν εκδώσει οδηγίες για περιορισμό της κατανάλωσης αλατιού. Για παράδειγμα, στην Μ.Βρετανία οι αρμόδιοι φορείς έχουν συστήσει στους ενηλίκους να μην καταναλώνουν καθημερινά περισσότερα από έξι γραμμάρια αλατιού.

Ειδικοί του Πανεπιστημίου Exeter στην Μ.Βρετανία μελέτησαν επτά έρευνες στις οποίες πήραν μέρος περίπου 6,5 χιλιάδες άτομα που ακολουθούσαν διατροφή με περιορισμένες ποσότητες αλατιού. Όπως διαπίστωσαν, η μειωμένη κατανάλωση αλατιού δεν περιορίζει τις πιθανότητες για την εμφάνιση σοβαρών προβλημάτων υγείας.

Αντίθετα μάλιστα εντόπισαν ορισμένες περιπτώσεις όπου ο περιορισμός του αλατιού έχει αρνητικά αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα αυξάνει τις πιθανότητες επιπλοκών σε άτομα που πάσχουν από καρδιοπάθειες. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η μείωση της κατανάλωσης του αλατιού στη διατροφή «έχει υπερτιμηθεί» και ότι υπάρχουν πολλοί άλλοι παράγοντες όπως η κατανάλωση φρούτων, η σωματική άσκηση, η διατροφή με χαμηλά λιπαρά αλλά και η αποφυγή του καπνίσματος που έχουν ουσιαστική θετική επίδραση στην υγεία.

«Τα ευρήματα αποτελούν πιθανώς έκπληξη αλλά δεν εντοπίσαμε κάποια αξιοσημείωτη προστασία από καρδιαγγειακές παθήσεις ή πρόωρους θανάτους που να οφείλεται στον περιορισμό του αλατιού» τονίζει ο Ροντ Τέιλορ, επικεφαλής της έρευνας που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Cochrane Review.

Οι αντιδράσεις

Η δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της μελέτης προκάλεσε την άμεση αντίδραση τόσο από τις οργανώσεις που προωθούν τον περιορισμό της κατανάλωσης αλατιού αλλά και από επιστήμονες που υποστηρίζουν ότι υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι ο περιορισμός της κατανάλωσης αλατιού προστατεύει την καρδιά.

Όπως αναφέρουν οι συγγραφείς της μελέτης, το γεγονός ότι δεν διαπιστώθηκαν οφέλη από τον περιορισμό της κατανάλωσης αλατιού οφείλεται πιθανότατα στο γεγονός ότι εκείνοι που πήραν μέρος στις συγκεκριμένες έρευνες περιόρισαν το αλάτι για ένα μικρό χρονικό διάστημα, όσο διαρκούσε η έρευνα. Υποστηρίζουν ότι τα οφέλη στην υγεία προκύπτουν από τον μακροχρόνιο περιορισμό της κατανάλωσης αλατιού.
Θ. ΛΑΪΝΑΣ
http://www.tovima.gr/science/medicine-biology/article/?aid=409741&h1=true

Κατηγορίες:Επιστήμες, Υγεία
  1. Κανένα σχόλιο ακόμα.
  1. No trackbacks yet.

Υποβολή σχολίου

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Αλλαγή )

Connecting to %s