Μπανάνες και πρόληψη εγκεφαλικών επεισοδίων
Τα άτομα που καταναλώνουν χαμηλή περιεκτικότητα καλίου στη διατροφή τους μπορεί να έχουν αυξημένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο περιοδικό της Νευρολογίας και το επιστημονικό περιοδικό της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας.
Στη συγκεκριμένη έρευνα συμμετείχαν 5.600 άνδρες και γυναίκες άνω των 65 ετών οι οποίοι δεν παρουσίαζαν εγκεφαλικές διαταραχές όταν ξεκίνησε η μελέτη. Οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν από τους επιστήμονες για 4 έως 8 χρόνια για να καταγράφει ο αριθμός και το είδος εγκεφαλικών επεισοδίων που θα τους συνέβαιναν.
Οι άνθρωποι με τη χαμηλότερη ποσότητα καλίου στη διατροφή τους είχαν 1,5 φορές περισσότερες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο από ό τι εκείνοι με την υψηλότερη ποσότητα καλίου στη διατροφή τους.
Έκτος από τις μπανάνες, τροφές πλούσιες σε κάλιο είναι τα εσπεριδοειδή, τα αποξηραμένα φρούτα, τα βερίκοκα, τα ροδάκινα, τα σύκα, οι ντομάτες, το αβοκάντο, το σπανάκι, το πεπόνι, η μέντα, οι πατάτες κ.α.
Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι οι περισσότερες μελέτες χρειάζονται επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων για να καθορίσει κατά πόσο η αύξηση του καλίου στη διατροφή μπορεί να αποτρέψει τα εγκεφαλικά επεισόδια.
Πηγή: ScienceDaily.com
Επιμέλεια θέματος: Συντακτική Ομάδα

Η μπανάνα λόγω της υψηλής περιεκτικότητας της σε υδατάνθρακες και της υψηλής θερμιδικής της αξίας (90-130 kcal) σε σχέση με τα υπόλοιπα φρούτα αποφεύγεται από τους καταναλωτές, ειδικά σε περιόδους δίαιτας. Ωστόσο, η μπανάνα είναι εξαιρετική πηγή πολλών βιταμινών και άλλων θρεπτικών συστατικών, ενώ η γλυκιά της γεύση και ο κορεσμός που προκαλεί λόγω των φυτικών ινών την καθιστούν ένα ποιοτικό σνακ σε σχέση με οποιοδήποτε επεξεργασμένο τρόφιμο ή γλύκισμα.
Πιο συγκεκριμένα, η μπανάνα είναι πολύ καλή πηγή Βιταμίνης C, καλίου και φυτικών ινών. Η βιταμίνη C που περιέχεται στη μπανάνα, ενισχύει την αντιοξειδωτική άμυνα του ανθρώπινου οργανισμού και προστατεύει από ασθένειες. Επιπλέον, η βιταμίνη C είναι ιδιαίτερα πολύτιμη για τη σύνθεση του συνδετικού ιστού, την απορρόφηση του σιδήρου και τη σύνθεση κυττάρων του αίματος.
Η περιεκτικότητα της μπανάνας σε Κάλιο είναι ιδιαίτερα υψηλή σε σχέση με άλλα φρούτα και τρόφιμα. Το Κάλιο είναι ένας ηλεκτρολύτης που παίζει σπουδαίο ρόλο στην πρωτεϊνοσύνθεση και τη διατήρηση και ανάπτυξη της μυικής μάζας, καθώς το κάλιο ρυθμίζει τα νευρικά ερεθίσματα για τη μυική συστολή. Μια δίαιτα πλούσια σε Κάλιο έχει αποδειχθεί ότι αποτελεί προστατευτικό παράγοντα για την εμφάνιση αρτηριακής υπέρτασης, καθώς βοηθά στην απομάκρυνση της περίσσειας Νατρίου.
Επιπλέον, η μπανάνα, μέσω της υψηλής συγκέντρωσης σε φυτικές ίνες βοηθά ιδιαιτέρως στην καλή γαστρεντερική λειτουργία και στη σωστή πέψη, ενώ προκαλεί κορεσμό όταν συμπεριλαμβάνεται σε κάποιο γεύμα. Υψηλή πρόσληψη φυτικών ινών έχει φανεί από επιστημονικές μελέτες να προσφυλάσσει τον ανθρώπινο οργανισμό από εμφάνιση υπερπλασιών της γαστρεντερικής οδού, ενώ παράλληλα συμβάλλει στη συντήρηση ενός υγιούς βάρους.
Η μπανάνα εκτός από τις φυτικές ίνες περιέχει 3 σάκχαρα, τη σουκρόζη, τη φρουκτόζη και τη γλυκόζη, τα οποία μεταβολίζονται πολύ γρήγορα παρέχοντας άμεση πηγή ενέργειας στον οργανισμό αυξάνοντας τη συγκέντρωση γλυκόζης στο αίμα. Στη μπανάνα βρίσκονται επίσης σημαντικές ποσότητες βιταμίνης B6 που συμμετέχει στη σύνθεση των αντισωμάτων του ανοσοποιητικού μας συστήματος, στη σύνθεση των ερυθροκυττάρων, στον πρωτεϊνικό μεταβολισμό και στην καλή λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος.
Επιπρόσθετα θρεπτικά συστατικά που περιέχονται στη μπανάνα σε μικρότερες ποσότητες είναι η βιταμίνη Α, η ριβοφλαβίνη, η νιασίνη, η θειαμίνη, ο σίδηρος, ο χαλκός, ο ψευδάργυρος, το παντοθενικό οξύ, ο φώσφορος, το ασβέστιο και το μαγνήσιο.
Τέλος, θα πρέπει να προσθέσουμε ότι η μπανάνα δεν περιέχει νάτριο, ενώ έχει ίχνη λίπους και χοληστερόλης.
Συμπερασματικά, η μπανάνα αποτελεί μια καλή πηγή ενδιαμέσου σνακ, πλούσιο σε φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αφαιρείται από ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής. Η θερμιδική της αξία απλά την καθιστά ένα φρούτο που καλό είναι να μην καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες.