Το αλκοόλ «σβήνει» τα λάθη μας
Μειώνεται η ένταση του εγκεφαλικού «σήματος» και δεν μας νοιάζει αν δεν κάνουμε το σωστό.
Αν συνηθίζετε να πίνετε λίγο παραπάνω στις εξόδους σας, τότε κάποια στιγμή θα έχετε μετανιώσει για κάτι που είπατε υπό την επήρεια του αλκοόλ. Μία νέα επιστημονική έρευνα ανάβει το «πράσινο φως» για να ρίξετε το φταίξιμο στον… εγκέφαλό σας.
Σύμφωνα με την έρευνα του Πανεπιστημίου του Μιζούρι, το αλκοόλ μειώνει την ένταση του εγκεφαλικού «σήματος» ότι κάνουμε κάτι λάθος. Αυτό σημαίνει ότι ναι μεν καταλαβαίνουμε το λάθος μας αλλά δε δίνουμε και ιδιαίτερη σημασία.
«Οταν κάνουμε λάθος, αυξάνεται η δραστηριότητα στο τμήμα του εγκεφάλου που ελέγχει τη συμπεριφορά», λέει ο ψυχολόγος Μπρους Μπαρτόλαου, που συμμετείχε στην έρευνα. «Τότε το τμήμα αυτό στέλνει ένα ηλεκτρικό σήμα σε άλλα μέρη του εγκεφάλου υποδεικνύοντας ότι κάτι δεν πήγε καλά. Κι άλλες παλαιότερες, έρευνες έχουν καταδείξει ότι το αλκοόλ μειώνει την ένταση αυτής της ειδοποίησης. Ομως, η δική μας έρευνα είναι η πρώτη που δείχνει επίσης ότι το αλκοόλ δεν μειώνει την επίγνωση του λάθους μας αλλά μειώνει το πόσο του δίνουμε σημασία. Με άλλα λόγια, ξέρουμε ότι κάναμε κάτι λάθος, αλλά δεν μας νοιάζει», συνεχίζει ο ειδικός.
Το ένα τρίτο των εθελοντών είχε καταναλώσει αλκοόλ, το ένα τρίτο μη αλκοολούχα ποτά και οι υπόλοιποι δεν είχαν πιει τίποτα.
Οι επιστήμονες κατέγραψαν την εγκεφαλική τους δραστηριότητα με τη βοήθεια λειτουργικού μαγνητικού τομογράφου (fMRI), τις αλλαγές στη διάθεσή τους και την ακρίβειά τους στη διεκπεραίωση του στόχου τους, τόσο αυτή που πίστευαν οι ίδιοι οι συμμετέχοντες όσο και την πραγματική.
