Αρχική > Υγεία > Λιγότερο φαγητό για καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου

Λιγότερο φαγητό για καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου

Πέμπτη, 22, Δεκεμβρίου, 2011 Γράψτε ένα σχόλιο Go to comments

Η μειωμένη πρόσληψη θερμίδων ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες για άνοια και Αλτσχάιμερ. 

Η περιορισμένη διατροφή μπορεί ενδεχομένως να διατηρεί τον εγκέφαλο νέο, σύμφωνα με ιταλούς ερευνητές που αναφέρουν ότι ανακάλυψαν μοριακή διεργασία μέσω της οποίας μια αυστηρή διατροφή μπορεί ενδεχομένως να απαλλάξει πιθανόν τον εγκέφαλο από τις συνέπειες της γήρανσης.

Η έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘Proceedings of the National Academy of Sciences’, βασίζεται σε πείραμα που πραγματοποιήθηκε σε ποντίκια που τους χορηγήθηκε τροφή περίπου στο 70% της ποσότητας που κατανάλωναν φυσιολογικά.

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι η διατροφή με μειωμένες θερμίδες πυροδότησε το μόριο πρωτεΐνης CREB1, που ενεργοποιεί ομάδα γονιδίων που συνδέονται με τη μακροζωία και την καλή εγκεφαλική λειτουργία.

Ο ερευνητής Giovambattista Pani, του Catholic University of Sacred Heart, στη Ρώμη, δήλωσε ότι η ελπίδα μας είναι να βρεθεί τρόπος ενεργοποίησης του CREB1,για παράδειγμα μέσω νέων φαρμάκων ώστε να διατηρηθεί νέος ο οργανισμός χωρίς την ανάγκη αυστηρής δίαιτας.

Ερευνητές ανακάλυψαν πρωτύτερα ότι ποντίκια που ακολουθούσαν δίαιτα έδειξαν καλύτερες νοητικές ικανότητες και μνήμη, λιγότερη επιθετικότητα και έτειναν να αποφεύγουν ή να καθυστερούν τη νόσο Alzheimer. Ωστόσο δεν γνωρίζουν ακριβώς γιατί.

Η έρευνα αναφέρει ότι είναι γνωστό ότι το CREB1 ρυθμίζει σημαντικές λειτουργίες του εγκεφάλου όπως τη μνήμη, τη μάθηση και τον έλεγχο του άγχους και η δραστηριότητά της μειώνεται με το γήρας.

Ποντίκια από τα οποία απουσίαζε το CREB1 δεν εμφάνισαν κανένα από τα ίδια οφέλη στη μνήμη αν ακολουθούσαν διατροφή χαμηλή σε θερμίδες σε σύγκριση με ποντίκια που έφεραν το μόριο και έδειξαν τις ίδιες βλάβες στον εγκέφαλο με τα ποντίκια που ακολούθησαν πλούσια διατροφή.

Ο Pani δήλωσε ότι τα ευρήματα εντοπίζουν για πρώτη φορά σημαντικό ρυθμιστή της επίδρασης της διατροφής στον εγκέφαλο. Πρόσθεσε ότι η ανακάλυψη έχει σημαντικές επιδράσεις στην ανάπτυξη μελλοντικών θεραπειών για να διατηρηθεί νέος ο εγκέφαλος και να εμποδιστεί η εξασθένηση του εγκεφάλου και η διαδικασία γήρανσης.

Σύμφωνα με τον Marc Gordon, του Zucker Hillside Hospital, στο Glen Oaks της Νέας Υόρκης, τα ευρήματα θα πρέπει να ρίξουν νέο φως στο γιατί ορισμένοι άνθρωποι που είναι παχύσαρκοι στην ενήλικο ζωή συναντούν νοητικά προβλήματα αργότερα.

Δήλωσε ότι η παχυσαρκία στη μέση ηλικία έχει συνδεθεί με άνοια στην τρίτη ηλικία. Ωστόσο η οργανική βάση για τη σχέση παραμένει ασαφής. Πρόσθεσε ότι οι ερευνητές μελέτησαν την επίδραση της μείωσης της πρόσληψης θερμίδων στα ποντίκια και εντόπισαν βιοχημική οδό που μπορεί ενδεχομένως να ρυθμίζει τουλάχιστον ορισμένες από τις αντιδράσεις του εγκεφάλου στην περιορισμένη διατροφή.

Πηγή: iatronet.gr

Αρχική

Κατηγορίες:Υγεία
  1. Κανένα σχόλιο ακόμα.
  1. No trackbacks yet.

Υποβολή σχολίου

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Αλλαγή )

Connecting to %s