Αρχική > Τεχνολογία, video > Το αυτοκίνητο που διπλώνει!

Το αυτοκίνητο που διπλώνει!

Σάββατο, 28, Ιανουαρίου, 2012 Σχολιάστε Go to comments

Hiriko:Ηλεκτρικό διθέσιο για την Ευρώπη.
Ισπανικές ρίζες κι ένας Έλληνας στο project

Εκατομμύρια οδηγοί έχουν ονειρευτεί ένα αυτοκίνητο που θα μαζεύει και θα βολεύεται σχεδόν σε κάθε ελεύθερη χαραμάδα.
Τα όνειρά τους φαίνεται ότι θα γίνουν πραγματικότητα χάρη στο πειραματικό μοντελάκι Hiriko, το οποίο παρουσιάστηκε μετά βαΐων και κλάδων στην έδρα της Ε.Ε. στις Βρυξέλλες.

Το διθέσιο όχημα μοιάζει με υπερμεγέθη φούσκα που αρκεί να πατήσεις έναν διακόπτη για να μαζέψει το αμάξωμα και να περιοριστεί το μήκος του στο 1,50 μέτρα, ώστε να μπορεί να εκμεταλλευτεί και την τελευταία σπιθαμή κενού χώρου μέσα στην πόλη.

Εξίσου εντυπωσιακή είναι όμως και η αποβίβαση από το διθέσιο σαλονάκι, η οποία γίνεται από το μπροστινό μέρος του αμαξώματος και αφού ανασηκωθεί προηγουμένως το παρμπρίζ κατά τα πρότυπα της τρίτροχης BMW Isetta της δεκαετίας του ’60.

Για τη κίνηση του επαναστατικού Hiriko φροντίζουν τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ, των οποίων η ισχύς μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς.
Το φουτουριστικό πρωτότυπο αποτελεί προϊόν συνεργασίας επτά βασικών επιχειρήσεων και του Αμερικανικού Ινστιτούτου Τεχνολογίας και της Μασαχουσέτης (MIT) – μάλιστα η ονομασία Hiriko σημαίνει στη γλώσσα των Βάσκων «αστικό», θέλοντας έτσι να οριοθετήσει το πεδίο δράσης του. ΟΙ φορτισμένες μπαταρίες προσφέρουν αυτονομία για περίπου 120 χιλιόμετρα, ενώ οι τροχοί μπορούν να περιστραφούν έως 360 μοίρες για αναβαθμισμένη ευελιξία.

Η Ε.Ε. χρηματοδότησε το κόστος της εξέλιξης του πτυσσόμενου μίνι με κονδύλια τα οποία προορίζονταν για την ενίσχυση της υποβαθμισμένης ευρωπαϊκής περιφέρειας και το Hiriko έκανε την παρθενική του εμφάνιση στη δημοσιότητα το 2010. 

Τώρα βρίσκεται πλέον στο τελικό στάδιο εξέλιξης, αφού τα πρώτα μοντέλα θα αρχίσουν να παραδίδονται τον επόμενο χρόνο κυρίως σε δήμους, όπου θα ενσωματωθούν σε πρόγραμμα ωριαίας μίσθωσης (car sharing). Πάντως υπάρχει και η δυνατότητα παραγγελίας του Hiriko από ιδιώτες σε τιμές αγοράς γύρω στα 12.500 ευρώ. Ενδιαφέρον για την απόκτηση του ηλεκτρικού Ι.Χ. που απλώνεται και μαζεύεται σαν ακορντεόν έχουν εκδηλώσει μεταξύ άλλων οι πόλεις του Βερολίνου, της Βαρκελώνη, του Σαν Φρανσίσκο και του Χονγκ Κονγκ, ενώ γίνονται συζητήσεις με τις δημοτικές αρχές του Παρισιού, του Λονδίνου, της Βοστώνης, του Ντουμπάι και των Βρυξελλών.

Κι ο Έλληνας Ερευνητής

Ο Δημήτρης Παπανικολάου εργάζεται πάνω στο Hiriko και είναι μέλος της ομάδας με άλλους επτά ερευνητές που φιλοδοξούν να κάνουν προσιτή την ηλεκτροκίνηση στα κέντρα των πόλεων. Σπούδασε αρχιτεκτονική στο ΕΜΠ και συνέχισε για μεταπτυχιακά στις ψηφιακές τεχνολογίες στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT) όπου εντάχθηκε στην ομάδα του Hiriko.

Η πρόταση του Έλληνα μηχανικού τιτλοφορείται: «Mobility on Demand», είναι σύστημα παρόμοιας έμπνευσης με αυτό που χρησιμοποιείται από τον κοινόχρηστο στόλο ποδηλάτων του Παρισιού και θα είναι το πρώτο σύστημα ενοικίασης οχημάτων στον κόσμο το οποίο θα το διαχειρίζονται εξ ολοκλήρου οι χρήστες του. Η ιδιαιτερότητα του είναι ότι το μοντέλο διαχείρισης που σχεδίασε ο έλληνας ερευνητής παραπέμπει στον τρόπο λειτουργίας χρηματιστηρίου με χρέωση που θα εξαρτάται από την προσφορά και τη ζήτηση.

Η τιμή κάθε διαδρομής θα καθορίζεται βάσει των καταγραφών που θα γίνονται στους σταθμούς ελέγχου και θα μπορεί όποιος το επιθυμεί να επιλέξει τη φθηνότερη ταρίφα για τη μετακίνηση που επιθυμεί να κάνει μέσα στην πόλη. Πλέον ο κ. Παπανικολάου συνεχίζει τις σπουδές του κάνοντας διδακτορικό στο Πανεπιστήμιο του Harvard.

Αρχική

Advertisements
Κατηγορίες:Τεχνολογία, video
  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: